Ilmainen 30 päivän unihaaste: Nuku kuin murmeli 

Toukokuussa järjestetty 4 viikon unihaaste on nyt saatavilla ilmaiseksi. Kun ilmoittaudut mukaan, saat unihaasteen materiaalit suoraan sähköpostiisi. Haaste on tehty yhteistyössä 8viikkoa.fi, Tempurin ja nukkumisergonomia.fi:n kanssa.

Nuku kuin murmeli -unihaasteen aikana treenaat nukkumista ammattilaisten avulla. Saat uneen liittyvää tietoa, vinkkejä, haasteita ja harjoituksia.

Kuuntele videolta Teemu Elorannan 5 syytä miksi nukkuminen on tärkeää ja miksi sinunkin kannattaisi liittyä murmeleiden joukkoon.

Mitä unihaaste pitää sisällään?

Unihaaste on ilmainen ja se tapahtuu netissä. Unihaaste on kaikille sopiva, turvallinen treenimuoto, jonka voi toteuttaa helposti ja mukavasti omasta sängystä käsin.

Neljän viikon ajan saat joka viikko sähköpostiisi materiaalia. Eli yhteensä 4 sähköpostia, joiden kautta pääset viikkomateriaalien pariin!

Materiaalit ovat teksteinä ja videoina ja ne pystyy katsomaan puhelimella, tabletilla tai tietokoneella. Tarvitset vain nettiyhteyden.

  • Viikko 1

    Tervetuloa mukaan! Sami Sundvik kertoo mitä Nuku kuin murmeli -unihaasteessa on luvassa seuraavan neljän viikon aikana.

    Teemu Eloranta käy läpi ensimmäisen haasteen Päivän kofeiinit nautitaan ennen klo 12 ja antaa ohjeet kuinka homma saadaan käyntiin.

    Käsitellään sitä, mistä kaikkialta kofeiinia saadaan ja kuinka paljon. Kahvi kun ei olekaan se ainut kofeiininlähde. Lisäksi Teemu kertoo kofeiinin vaikutuksista elimistöön ja siitä, mihin sen vaikutus perustuu.

  • Viikko 2

    Seuraavat kaksi haastetta Valojen sammuttaminen tai himmentäminen tiettyyn aikaan ennen nukkumaan menoa ja laitteiden lentokonetilat päälle tiettyyn aikaan ennen nukkumaan menoa 

    Teemu Eloranta kertoo sirkadiaanirytmistä ja siitä, miten sen ymmärtämällä voi parantaa omaa unta. Käydään läpi uneen vaikuttavia seikkoja. Ne kun eivät ole aina ulkoa tulevia. Meidän sisällä heräävät tunteet näyttelevät myös roolia illan tapahtumissa. Sosiaalisen median ja uutisten vaikutus tunnelatauksiin ja koettuun stressiin.

    Sami Sundvik kertoo vuorokausirytmin ylläpitoon liittyviä asioita uudella tulokulmalla.

  • Viikko 3

    Kolmannen viikon haasteen Nukkumisasennon korjaaminen kertoo Tempurin fysioterapeutti Jukka Tujunen.

    Jukka paneutuu tyynyn tärkeyteen. Miten muokata oma tyyny tukemaan paremmin kylkiasennossa nukkumista? Entä selällään ja vatsallaan nukkumista? Mitä vaikutuksia itselleen vääränlaisella tyynyllä on?

    Mistä tiedät, että tyyny ja patja ovat elinkaarensa päässä? Koska ne olisi viimeistään syytä uusia?

  • Viikko 4

    Neljäs ja viimeinen haaste Nukkumisen priorisointi

    Miten paljon nukut? Tavoite on nukkua 7,5-8 tuntia yössä.

    Teemu Eloranta kertoo unen määrästä ja antaa motivaatiota siihen, miksi kannattaisi nukkua riittävästi. Kuinka liian vähäinen uni vaikuttaa meihin?

    Mutta miksi suurin osa ei kuitenkaan nuku tarpeeksi? Mitkä tekijät altistavat vähäiselle nukkumiselle?

Ammattilaiset Nuku kuin murmeli -unihaasteen takana

Pääset mukaan ilmaiseen unihaasteeseen jättämällä sähköpostisi alla olevaan laatikkoon.

Saat heti sähköpostia samaan osoitteeseen ja pääsyn ensimmäisen viikon materiaaleihin!

Marketing by

Kutsu kaverikin mukaan unihaasteeseen jakamalla sivusto eteenpäin!