Seuraavat 8 viikkoa

Uutiskirje 11/19

Valmentaja Sami Sundvik kertoo valon ja eri värien vaikutuksista kehoon

Tällä videolla Sami Sundvik käy läpi mitä on sininen ja punainen valo ja millaisia vaikutuksia niillä on meidän kehoon ja vuorokausirytmiin. Videolla puhutaan myös meille kaikille tutusta kirkasvalolampusta, onko siitä hyötyä? Sami myös viittaa uusimpiin tutkimuksiin punaisen valon hoidollisista mahdollisuuksista, joista varmasti tulevaisuudessa kuulemme enemmän.

Tässä vielä linkki Vladimir Heiskasen blogitekstiin


AJATUKSIA MUUTOKSESTA -PODCAST

Ensimmäisessä Ajatuksia muutoksesta -podcastissa on vieraana 8 viikon Leidien Treenistartin valmentaja, fysioterapeutti Jessica Reiman.
Jessican kanssa jutellaan elämän pituisesta muutoksesta, positiivisten muistojen luomisesta, ruokailusta ja joustavasta ajattelutavasta kaiken tämän keskellä.

Jessican tavoittaa helpoiten instagramista: @jessicareiman

Jessican kanssa juttelemassa 8 viikon tiimin Anu K.

Podcastin kesto 52:00 minuuttia.


Haluatko ohjeet turvalliseen tapaan toteuttaa paasto ja pudottaa nopeasti 2-5 kiloa lukuisten terveyshyötyjen lisäksi?

 

Elämme ravinnon suhteen erikoista ylitarjonnan aikaa, johon ihmisen kehitys ei ole ehtinyt sopeutua. Ihmisen biologialle on täysin uusi asia, että ravintoa on tarjolla jopa muutaman tunnin välein ja se sisältää asioita, joita vuosituhansia on ollut saatavilla vain tiettyyn aikaan vuodesta.

5 päivän helpolla terveyspaasto -valmennuksellamme on lukuisia terveysvaikutuksia ja se on terveellinen tapa parantaa ruoansulatusongelmia antaen ruoansulatukselle sen kaipaamaa lepoa. Se on helppo tapa herätellä kehoa ja mieltä, sekä saada vatsa toimimaan lisäten nopeita tuloksia vyötäröllä.

5 päivän helpossa terveyspaastossa ei juoda mehuja, jauheita, pussiruokia tai lisäravinteita. Syödään normaalia ruokaa, tavallista rajoitetummin - paastoamista yhden tavallisen aterian tukemana.

Saat ohjeet, joilla voit koota päivään yhden ateriakokonaisuuden, jolloin paastoaika on noin 23,5h vuorokaudessa. Ruoka-aineet ovat tavallisia ruokakaupoissa myytäviä elintarvikkeita ja kaikki perustuu aitoon, puhtaaseen ruokaan.

Paastolla on tutkitusti lukuisia terveyshyötyjä. Esimerkiksi:

Keho käyttää ravintona toimimattomia solujaan, kuona-aineet poistuvat ja tulehdustasot laskevat
Ruuansulatus ja vastustuskyky paranee
Verenpaine tasoittuu
Paino putoaa nopeasti useita kiloja
Uni syvenee (erityisesti paaston jälkeen)
Energiatasot paranevat
Ihon kunto paranee ja keskittymiskyky paranee

Opi helppo ja terveellinen tapa paastota ja pudota nopeasti muutama kilo esimerkiksi ennen pikkujouluja! Saat valmennuksessa lisäksi ryhmän tuen, sekä valmentajien avun koko paaston ajan.

Lue lisää ja liity mukaan kampanjahinnalla, joka on voimassa vain hetken:

https://www.8viikkoa.fi/5-paivan-terveyspaasto-pikkujoulukampanja/

Resepti:
Herkutteluhetkiin

Pähkinäsuklaa

- kaakaovoi⁠
- kaakaojauhe⁠
- lakritsijuurijauhe⁠
- suolattuja pähkinöitä ⁠

Sulata kaakaovoi esimerkiksi kahvikupissa mikrossa. Lisää siihen maun mukaan kaakaota ja lakritsijuurijauhetta, kunnes maistuu hyvältä.⁠
Laita pähkinät lautaselle leivinpaperille ja kaada sula suklaa päälle ja koveta hetken verran pakastimessa.⁠

Kuva ja resepti: Marjo O.⁠

Tämä resepti sopii myös ketogeenistä ruokavaliota noudattaville.


5 vinkkiä pimeästä selviämiseen:

1. Nauti lämpimistä juomista, kuten teestä, haudukkeista ja mausteisesta glögistä.

2. Ihmettele tulta: polta kynttilöitä, pidä tulta takassa tai tee nuotio ulos.

3. Katsele tähtitaivasta kirkkaina öinä.

4. Nukkuminen: nauti pidemmistä yöunista, jotka pimeä aika mahdollistaa.

5. Tiedosta, että kyllä kevät ja kesä sieltä tulevat, kuten ovat joka vuosi aikaisemminkin tulleet.