SEURAAVAT 8 VIIKKOA

Kesänumero 2/2020

Aurinko - ilmainen reseptivapaa lääke ilman sivuvaikutuksia?

Auringon vaikutukset terveyteen eivät rajoitu vain D-vitamiinin saantiin. Itse asiassa, oikealla annostuksella sillä on niin paljon terveysvaikutuksia, että se päihittää lähes minkä tahansa muun terveyteen vaikuttavan menetelmän, hoidon tai aineen, ilman sivuvaikutuksia.

Valmentaja Sami Sundvik kertoo videolla lisää.


Magnesium ja D-vitamiini - miten ne tukevat toisiaan?

Immuniteetin tukemiseen on monenlaisia keinoja, mutta parhaat ja tärkeimmät niistä ovat aina ilmaisia, muistuttaa Sami Sundvik.


Ajatuksia muutoksesta -podcast: Haastattelussa Rachel Tokola

Rachel Tokola on kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin valmentaja. Keskustelimme hänen kanssaan muun muassa tietoisen ja tiedostamattoman mielen oikuista ja siitä, miten selvitä tällaisissa erikoisissa ajoissa, joita nyt elämme.

Aiheista paljon lisää Rachelin Find your zen -valmennuksessa.
Sitä varten meillä on teille alennuskoodi:
Koodilla 8VIIKKOA saa -20€ eli kurssin saa hintaan 59€ (norm. 79€)

Lue lisää Rachelin Find your zen -valmennuksesta

5 ruoka-ainetta, jotka auttavat ihoasi suojautumaan UV-säteilyltä

1. Kirsikat. Sata grammaa kirsikoita sisältää noin 200-300 milligrammaa plyfenoleita, jotka auttavat ihoa suojautumaan UV-säteilyltä.

2. Granaattiomena. Granaattiomena sisältää paljon antosyaaneja, tanniineja ja antioksidantteja, jotka suojaavat ihoa erityisesti polttavalta UVB-säteilyltä. Granaattiomenan siemenet ovat myös hyvä kuidun lähde.

3. Lohi. Brittitutkimuksen mukaan lohen sisältämät Omega-3 -rasvahapot auttavat ihoa taistelemaan auringon valon aiheuttamia ihosyöpää aiheuttavia ihomuutoksia vastaan.

4. Porkkana ja bataatti. Oranssit juurekset sisältävät betakaroteenia, lykopeenia, jotka auttavat ihoa UV-säteilyn haittavaikutuksia vastaan. Lisäksi porkkanan sisältämä C-vitamiini ja bataatin siltämä A-vitamiini toimivat ihon hyödyksi.

5. Oliiviöljy. Oliiviöljy sisältää skvaleeni-nimistä ainetta, joka auttaa ihoa taistelemaan auringon aiheittamaa hapetusstressiä vastaan.


Maistiainen 7-päivän ravintosuunnitelmasta:

Tarvitset:
250g ribeye tai entrecote pihvi
50g voita
2 rkl rypsiöljyä
2 rkl oliiviöljyä
suolaa tai sormisuolaa

Valmistusohje:

- Ota liha huoneenlämpöön vähintään puoli tuntia ennen grillausta

- Kirkasta voi sulattamalla se hitaasti, kattilassa tai mikrossa

- Sekoita voi ja öljyt keskenään ja sivele seos lihojen pintaan ja anna maustua 10min

- Kuivaa lihoja hieman talouspaperilla taputellen

- Mausta lihat suolalla ja pippurilla

- Grillaa lihat

- Jos haluat lihan grillauspintaan ammattikokkimaiset raidat, toimi näin: Aseta lihat grillissä 45 asteen kulmaan 90 sekunniksi. Tämän jälkeen käännä lihoja 90 astetta ja grillaa niitä vielä toiset 90 sekuntia.

- Kääri lihat grillauksen jälkeen folioon ja anna vetäytyä 5 min, samalla voit valmistella muita tuotteita

Ammattikokki ja Suomen kokkimaajoukkueen edustaja Mikko Pakola opettaa sinulle lihan paistamisen lisäksi muut grillauksen salat 7-päivän ravintosuunnitelman avulla. Tutustu uudistettuun valmennukseen ja varaa paikkasi nyt kampanjahintaan: Tämän linkin kautta 


Voiko grillaamalla ylläpitää tavoitepainoa koko kesän?

Voi. Kun asiat tekee hieman fiksummin.

Suomalaisten kesägrilleissä paistuu jopa 490 000 pakettia makkaraa lyhyessä ajassa. Tämä kertoo siitä, että me tykkäämme grillaamisesta ja me tykkäämme myös makkarasta. Moni varmasti miettiikin, että miten voisi viettää kesän, jolloin saisi syödä makkaraa, mutta se makkara ei päätyisi kesän aikana vyötärölle.

Kesällä nimittäin voi grillata, nauttia, syödä herkullisia ruokia ja halutessaan juoda myös alkoholijuomia ilman lisäkiloja puntarissa fiksumpien valintojen avulla.

Ja meillä on siihen olemassa yksinkertainen ratkaisu. Ravintoammattilaisten ja ammattikokin suunnittelema 7-päivän ravintosuunnitelma.

Suunnitelmaa noudattamalla voi osallistua kesän rientoihin ja nauttia niistä ja koko kesästä ilman, että syksyä täytyy murehtia. Suunnitelman avulla pysyy kohtuudessa.

Kun tilaat 7-päivän ravintosuunnitelman itsellesi saat:

Ravintosuunnitelman, jonka avulla voit ottaa rennosti ja nauttia kesästä ilman syyllisyyttä, ilman että paino nousee (paino voi jopa pudota)
Reseptivihon, jonka avulla laitat ruokia (grillissä tai ilman) kuin mestari ja kokeilet kokkimaajoukkueen edustajan opeilla muitakin herkkuja makkaran lisäksi
Ammattikokin kokkikoulun grillaamiseen ja ruoanlaittoon (sellaiseen, jossa ylimääräisiä kiloja ei ei kerry puntariin ja ruoka myös maistuu hyvältä)
Ohjeet fiksumpiin alkoholivalintoihin ja baarimestarin vinkit, joiden avulla loihdit kohtuukalorisia virvoitusjuomia itsellesi ja ystävillesi
Vinkit kesää ja matkustelua varten, miten pysyt fiksulla linjalla myös reissussa ja ylläpidät motivaatiota myös helteillä

Suunnitelmaa voi noudattaa viikon, kaksi tai vaikka puoli vuotta, kyllästymättä.

Käy nappaamassa itsellesi 7-päivän ravintosuunnitelma kampanjahintaan, katso ohjeet, vietä stressitön kesä ja aloita syksysi samassa kesäkunnossa, millä aloitit kesäsi.

Lue lisää täältä!