8 viikon Startti

Tervetuloa 8 viikon Starttiin!

Keitä me olemme?

Tässä valmennuksessa sinua valmentavat Teemu Eloranta, Riina Kivikoski, sekä Rachel Tokola henkisen puolen valmentajana.

Valmentajien apuna toimivat Anu, Amanda, Vilma ja Mirkka.

Annetaan valmentajien esitellä itse itsensä

Valmennuksen yhteisö

Valmennukseen kuuluu Facebook -ryhmä vertaistukea sekä valmentajille osoitettuja kysymyksiä varten. Ryhmään liittyminen ei ole pakollista, mutta siellä saat helposti ja nopeasti vastauksia valmennukseen liittyviin kysymyksiin. Tarvittaessa kysymyksiä voi esittää myös sähköpostitse. Ryhmässä on myös omat ketjut keskusteluille, joissa valmentajat eivät vastaa.

Linkin ryhmään löydät edelliseltä sivulta.

Huomaa, että paljon vastauksia löydät myös ensimmäisen viikon materiaaleista kohdasta Käytännön sovellukset.

Jos Facebook ei tunnu omalta etkä tahdo luoda pysyvää tiliä, voit tehdä myös väliaikaisen käyttäjätilin. Jos siinä tapauksessa päädyt käyttämään jotain muuta kuin omaa nimeäsi, ilmoita meille sähköpostilla luomasi käyttäjän nimi, niin hyväksymme sinut ryhmään.

Muutama asia ennen aloittamista

Kuinka luot käyttäjätilin Facebookiin?

Lyhyt ohjeistus Facebook-ryhmän toiminnoista

Valmennuksen videoiden oikeassa alakulmassa näet rataspyörän, jota klikkaamalla voit vaihtaa esimerkiksi videon laatua.

Kohdasta “QUALITY” voit vaihtaa videon laatua. Jos olet huonon verkkoyhteyden päässä, huonompilaatuinen video latautuu nopeammin ja näin sinun ei tarvitse odotella videon latautumista. Mitä pienempi numero, sen pienempi ja samalla nopeammin latautuva video on.

Kohdasta “SPEED” voit vaihtaa videon nopeutta. Jos olet kiireessä, levoton tai pidät videoita liian hitaina, voit katsoa ne myös nopeutettuna. Huomioi kuitenkin kykysi seurata asiasisältöä, jos päätät nopeuttaa videoita.

Videoiden aiheista on tekstitiivistelmiä PDF-tiedostoina, jotka on halutessasi helppo tulostaa. Nämä ovat vain tiivistelmiä, eivätkä sisällä koko videon sisältöä. Aiheista on tekstitiivistelmät myös ruotsiksi. Nämä ovat aina materiaalin lopussa.

Tällä videolla näytämme, miten voit luoda iPhonelle kuvakkeen aloitussivulle

Tällä videolla näytämme, miten voit luoda kuvakkeen aloitussivulle Android-puhelimella

Malli- ja päivityskohtaisia eroja voi esiintyä. Emme vastaa videoiden ohjeen sovellettavuudesta omalla puhelimellesi.

Jotta voit myöhemmin parhaalla mahdollisella tavalla vertailla muutoskuviasi, tässä muutama vinkki niiden ottamiseen.

  • Ota alussa itsestäsi valokuvat, paino ja vyötärön ympärysmitta navan kohdalta.
  • Ota myös rintakuva, jossa näkyvät kasvot, kaula ja hartiat.
  • Voit seurata edistymistä mittojen osalta ottamalla kerran viikossa painon ja vyötärön ympärysmitan.
  • Halutessasi voit jakaa foorumilla omaa edistymistäsi, mutta vertailua ei kannata tehdä.
  • Ota kahdeksan viikon jälkeen uudet valokuvat ja vertaa alussa ottamaasi.

Voit hyvin ottaa kuvasi itse vaikka peilin kautta tai kameran ajastimella, tai pyytää toista henkilöä ottamaan kuvasi.

Valitse kuvauspaikaksi paikka

  • Jossa on mahdollisimman selkeä, mahdollisesti yksivärinen tausta, kuten maalattu seinä tai ovi
  • Jossa valaistus, joka on mahdollisimman tasainen
  • Jossa mahdut ottamaan kuvia sekä etu (ja taka)- että sivuprofiilista niin halutessasi. (Ei ole harvinaista, että rasva lähtee ensimmäisenä vatsan seudun sijaan esimerkiksi selän yläosista, joten erilaisten kuvakulmien ottaminen voi auttaa myöhemmin hahmottamaan asiaa)

Valitse päällesi

  • mahdollisuuksien mukaan jokaiseen kuvaan samat tai samankalaiset vaatteet
  • Mieluiten ihonmyötäiset vaatteet tai halutessasi alusvaatteet
  • Yksivärisissä vaatteissa kuviot tai raidat eivät luo illuusiota

Rintakuvissa

  • Rajaus kannattaa tehdä noin hartioiden alle, jotta kasvojen lisäksi kaula näkyy
  • samankaltainen ilme auttaa hahmottamaan muutosta parhaiten
  • Myös hiukset esimerkiksi jokaisessa kuvassa auki, ponihännällä tai samalla tavalla kammattuna auttaa

Jos haluat muistuuttaa itseäsi myöhemmin kuvien oton ajankohdasta, voit kirjoittaa kuvanottohetken päivämäärän paperille ja pitää paperia kuvissa, esimerkiksi kasvojesi edessä kokovartalokuvissa.

TARJOUKSEMME SINULLE

TARJOUKSEMME SINULLE

ALENNUS SUUREN SUOSION SAANEISTA RESEPTIKIRJOISTAMME

8 viikon Startti -verkkovalmennuksen innoittamana parhaimmat reseptit on painettu myös kahden reseptikirjan kansien väliin. Reseptit ovat 8 viikon Startti -valmennuksen ohjeiden mukaisia, joten kirjat sopivat loistavasti sinulle, joka olet nyt mukana valmennuksessamme.

Uskomme, että kirja toimii hyvänä lisämotivaattorina ja tekee ruoanlaitosta helpompaa. Fyysiseen kirjaan voit tehdä muistiinpanoja ja omia merkintöjä, jotka auttavat matkalla kohti uutta, juuri sinulle sopivaa ja maistuvaa tapaa ruokailla.

Valmennuksen voi kuitenkin käydä läpi mainiosti myös ilman reseptikirjojamme.

…mutta mikäli haluat yhteensä 175 kappaletta Startin ruokavalioon sopivia reseptejä heti valmennuksen alusta alkaen, voit tilata molemmat reseptikirjat itsellesi yhteishintaan 49€ alla olevasta linkistä:

(Tilaamalla kirjat ylläolevan linkin kautta, säästät 25€)

Paina auki haluamasi sisältö ja valitse sieltä osio, minkä pariin haluat siirtyä klikkaamalla. (huom, pääset vain niihin sisältöihin, jotka ovat jo auenneet)

  • 8 viikon Startti
    • Klikkaa ja katso viikon 1 materiaalit 18.8. alkaen
    • Klikkaa tästä ja katso 2. viikon materiaalit 24.8. alkaen
    • Klikkaa tästä ja katso 3. viikon materiaalit 31.8. alkaen
    • Klikkaa tästä ja katso 4. viikon materiaalit 7.9. alkaen
    • Klikkaa tästä ja katso 5. viikon materiaalit 14.9. alkaen
    • Klikkaa tästä ja katso 6. viikon materiaalit 21.9. alkaen
    • Klikkaa tästä ja katso 7. viikon materiaalit 28.9. alkaen
    • Klikkaa tästä ja katso 8. viikon materiaalit 5.10. alkaen