Vielä ehdit mukaan 8 viikon Starttiin! Hyödynnä tarjous nyt!

Lataa ilmainen e-reseptikirja ja testaa 8 viikon Startin reseptejä

Voiko painoa pudottaa ilman rääkkidieettiä?

Painoa voi pudottaa ilman rääkkidieettiä, mutta silloin täytyy haluta pudottaa painoa niin, että se pysyy pois.

Monet uskovat, että dieetin täytyy olla rankka ja kärsimyksentäyteinen ollakseen tehokas. Tämä käsitys on kuitenkin harhaanjohtava ja haitallinen. Dieetin tai ennemminkin elämäntapamuutoksen ei pitäisi tuntua rangaistukselta, vaan sen tulisi olla luonnollinen osa arkea.

Ajatusmalli, jossa dieetti on vain väliaikainen ponnistus, on yksi syy siihen, miksi painonhallinta epäonnistuu pitkällä tähtäimellä.

Miten se tehdään?

Painoa voi pudottaa ilman rääkkidieettiä, mutta silloin täytyy haluta pudottaa painoa niin, että se pysyy pois.

Kun puhutaan dieettaamisesta, sillä tarkoitetaan tässä yhteydessä usein sitä, että pudotetaan painoa, palataan vanhoihin tapoihin ja saadaan paino takaisin lähtölukemiin tai jopa korkeammalle, dieetataan uudestaan, palataan vanhaan ja niin edelleen.

Dieetti on usein ihmisten ajattelussa ”tilapäinen ajanjakso, jolloin jotain muutetaan”.

Se pitää sisällään jonkinlaisen ajatuksen siitä, että sitten voi taas palata vanhaan ja syödä “normaalisti”. Normaalina pidetään sitä tapaa syödä, johon on tottunut ja jolla kilot ovat kertyneet.

Diettaamisessa ei oikeasti ole ajatus muuttaa mitään vuosiksi, vaan tilapäisesti, saavuttaa tulos ja palata siihen mitä teki.

Miksi tilapäisesti?

Koska dieettaminen ei useinkaan ole mukavaa. Nopeiden tulosten toiveissa valitsemme helposti dieetin, joka lupaa paljon ja lyhyessä ajassa.

Meillä on helposti ajatus, että mitä enemmän kärsimystä dieetti sisältää, sen tehokkaampi se on. Mitä ikävämpi olo, mitä kovempi nälkä, sen enemmän kiloja sulaa.

Länsimainen ajatusmaailma ammentaa paljon kristiilisyydestä esimerkiksi arvomaailmaan. Sieltä voi myös olla peräisin ajatus, jonka mukaan kärsimys palkitaan.

Nämä ajatukset eivät päde tähän. Onneksi.

Jos haluat muuttaa jonkin asian elämässäsi, se ei voi perustua jatkuvaan kärsimykseen. Et voi kiduttaa itseäsi tietynlaiseksi, koska jossain vaiheessa alat kapinoimaan itse projektiasi vastaan.

tiukka dieetti

Mitä kilojen pudottaminen pysyvästi vaatii?

Se vaatii sellaisen tavan syödä, joka voisi olla ihan normaali arkinen tapa syödä nyt ja aina.

Silloin kun painoa pudotetaan, syödään vähän vähemmän ja kun se halutaan pitää siinä missä se on, syödään vähän enemmän.

Hyvin yksinkertaista, kun sen vain opettelee. Opettelu vain vaatii vaivannäköä. Jos aikoo opetella ja selvittää kaiken itse, se menee työlääksi.

Ensin tarvitaan matematiikkaa laskemaan paljonko kulutus on, paljonko energiaa saadaan ja millainen määrä miinuskaloreita riittää pudottamaan painoa.

Sitten tarvitaan ravitsemustietoa: kun jotain jätetään pois, mistä vähennys tehdään? Pitääkö kaikkea vähentää tasaisesti? Vai pitääkö ravintoaineiden, vitamiinien ja kuitujen saanti turvata ja vasta sitten miettiä vähennystä, jotta laihdutus ei ala käymään terveyden päälle?

Kun tuo on kunnossa, tarvitaan biologiaa, tai ainakin siitä on niin paljon hyötyä, ettei sitä oikein kannata jättää väliin. 

Jotta ruokavalio voisi olla sellainen, että sen noudattaminen olisi mahdollisimman mukavaa, sen olisi hyvä tukea kylläisyyshormonien tuotantoa ja mielellään vähentää ylimääräistä nälkähormonien tuotantoa.

Biologia tulee tärkeäksi myös silloin, jos painonpudotus pysähtyy. Miten tukea aineenvaihdutaa?

Jos ruokavalio on ollut liian rankka, on voinut käydä niin, että keho on päätynyt stressitilaan ja stressaantuneena se ei ole kovin valmis luopumaan keräämästään vararavinnosta.

Jos keho on jo stressitilassa tai aineenvaihdunta hidastunut, energiamäärän pudottaminen kerta kerralta lisää ei johda toivottuihin tuloksiin eikä sellaiseen ruokavalioon, jota voi noudattaa pitkällä tähtäimellä.

terveellinen ruokavalio

Mikäli haluat helpottaa hommaa ja lisätä onnistumisesi todennäköisyyttä, kannattaa lähteä meidän mukaan. Meillä on jo jonkin verran kokemusta asiasta.

Lähde 8 viikon Starttiin, jossa opetellaan toimiva painonpudotusruokavalio.

Siihen on osallistunut jo 70 000 osallistujaa. Keskimäärin painoa putoaa tuon kahdeksan viikon jakson aikana 6,3 kiloa.

Kysymys ei ole kitudieetistä, vaan ruokavaliomuutoksesta, jossa syödään ihan tavallista kaupassa myytävää kotiruokaa. Tästä syystä paino jatkaa putoamistaan myös Startin jälkeen, jos vain jatkaa syömistä ohjeistuksen mukaan.

Startissa opeteltava ruokavalio pitää verensokerin tasaisena ja makeanhimo tipahtaa kelkasta yleensä ensimmäisen viikon aikana.

Herkkuja voi ja saa syödä, mutta tarve sellaiseen vähenee.

Tiivistäen, 8 viikon Startissa opeteltava ajattelutapa perustuu kohtuuteen, ei tilapäiseen dieettikidutukseen.

Lisäksi, kun kaikesta on tehty helppoa (saat valmiin suunnitelman mitä noudattaa, ostoslistat, ruoanlaitto-ohjeet, yhdestä kokkauksesta saa monta ateriaa ja keittiössä ei tarvitse asua) on onnistumisen todennäköisyys korkea.

Jaa artikkeli

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Pudota painoa ruokavaliolla!

8 viikon Startti on suosittu laihdutusruokavalio, jossa syödään tavallista jokaisesta kaupasta löytyvää ruokaa.

Valmista ateriasuunnitelmaa seuraamalla pudotat painoa – ilman liikuntaa.

Koe miten voit päästä ylimääräisistä kiloista eroon pelkästään syömällä ja saada pysyvän muutoksen ulkomuotoon.

8 viikon aikana keskimääräinen painonpudotus osallistujilla on 6,3kg.

Tilaa tänään ja saat kaupan päälle 178 eurolla verkkokursseja, jotka tukevat painonpudotusta!

Haluatko pudottaa painoa ilman liikuntaa ja aloittaa tänään?

52 viikkoa on palvelu, joka tekee painon pudottamisesta ja hallinnasta helppoa.

Se tarjoaa sinulle valmiin ateriasuunnitelman niille päiville kun et jaksa miettiä mitään – ja yli 700 reseptin reseptipankin, jonka avulla syöt joka päivä sinulle maistuvaa ruokaa ja samalla paino putoaa.

Ei enää arvailua tai monimutkaisia laskelmia; voit keskittyä nauttimaan herkullisesta ruoastasi tietäen, että se tukee tavoitteitasi terveellisellä ja tasapainoisella tavalla.

Liity nyt ja  pääset aloittamaan heti!

Ennakkoilmoittaudu seuraavaan 8 viikon Starttiin ja saat nämä edut

8 viikon Startti on suosittu painonpudotusruokavalio, jonka avulla pudotetaan painoa täysin ilman liikuntaa.

Seuraava ryhmä aloittaa 21.8. ja nyt kannattaa ennakkoilmoittautua mukaan, sillä….

Päivää
Tuntia
Minuuttia
Sekunttia

Jätä yhteystietosi ennen 27.7. torstaita, sillä sen jälkeen ennakkoilmoittautuminen suljetaan!

Huom! Ilmoittautuminen ei sido sinua mihinkään!

Lisää kirjoituksia tästä aiheesta

Reseptit

Retiisi-vadelmasalaatti

Tässä maukkaassa salaatissa yhdistyy vadelmien raikkaus ja salaattijuuston suolaisuus. Retiisi tuo ihanaa purutuntumaa ja vadelmakastike kruunaa koko salaatin.

LUE ARTIKKELI
Reseptit

Vadelma-raparperituorepuuro

Tuorepuuro on kiireisten aamujen pelastus. Sen voi tehdä jääkaappiin odottamaan jo edellisiltana, niin ei aamulla tarvitse miettiä mitä suuhun laittaa.

LUE ARTIKKELI
Reseptit

Vadelmasuklaakulho

Tämä ihana vadelmasuklaakulho on täydellinen aamupala sellaisille aamuille, kun kaipaa jotain hieman enemmän. Tämä noudattaa perusateria 2 ohjeistusta.

LUE ARTIKKELI

Hae sivulta

Viimeisimmät artikkelit