Seuraava 8 viikon startti alkaa pian! Hyödynnä tarjous nyt!

8 viikon Startti alkaa elokuussa ja nyt kannattaa ennakkoilmoittautua!

5 vinkkiä, joilla helpotat painonpudotusta

1. ”Food prepping” eli ruoan etukäteisvalmistelu

Kiireisessä arjessa tulee helposti sorruttua pikaruokaan tai nopeisiin, helposti saatavilla oleviin aterioihin.

”Food prepping” eli ruokien etukäteisvalmistelu on asia, jolla luot helpotusta arkeen valmiiksi suunniteltujen ja tehtyjen aterioiden muodossa.

Kun ateriat on tehty valmiiksi muutamalle päivälle, sinulle jää aikaa muuhunkin, eikä aterioiden suunnittelu ja valmistus vie turhaan aikaa.

Tällä myös vältetään turhat mieliteot – jokainen tietää, että esimerkiksi nälkäisenä kauppaan meneminen johtaa helposti huonoon lopputulokseen. Aterioita voi valmistaa etukäteen vaikka 2-5 päivälle.

2. Punnitseminen

Kun aloitat painonpudotuksen, ainakin alussa talousvaaka saattaa olla hyvä ostos.

Sen avulla opit nopeasti hahmottamaan oikeat määrät aterialle. Punnitsemista ei tarvitse jatkaa välttämättä kauaa, sillä monesti ruokia oppii arvioimaan silmämääräisesti nopeasti.

Voit käyttää mittana myös esimerkiksi desilitraa tai ruokalusikkaa, jotta opit havainnoimaan, kuinka paljon painaa esimerkiksi ruokalusikallinen öljyä tai siemeniä.

3. Nuku tarpeeksi

Riittävä uni on terveyden kannalta yhtä oleellista kuin hyvä ravitsemus ja liikunta.

Erityisesti laihduttajan kannattaa pitää huolta riittävästä unensaannista. Univaje vaikuttaa kehon ruokahalua säätelevien hormonien toimintaa, joten liian vähäiset yöunet heijastuvat myös ruokailutottumuksiin.

Tiedät nukkuneesi riittävästi, kun saat herätä ilman herätyskelloa itsellesi luontaiseen aikaan, heräät virkeänä ja vireystila säilyy hyvänä koko päivän.

Aikuisella unentarve vaihtelee 7-9 tunnin välillä.

4. Tasaiset ateriavälit

Syöminen tasaisin väliajoin auttaa pitämään verensokerin tasaisena, aineenvaihdunnan käynnissä sekä mieliteot kurissa.

Sopiva ateriaväli on yksilöllistä, mutta pääsääntöisesti 3-5 ateriaa päivässä toimii useimmille.

Jos päivän aikana tulee syötyä harvemmin, pidä huoli, että annoskoko pysyy riittävän suurena, jotta nälkä ei kasva liian suureksi ja johda ylensyömiseen.

5. Älä stressaa syömisestä liikaa

Muista, että syöminen on vain yksi osa-alue elämässäsi.

On sanomattakin selvää, että painonpudotuksen alussa projekti vaatii ajatustyötä ja uusien tapojen opettelu voi viedä energiaa.

Muista kuitenkin, että elämästä saa ja pitää nauttia, ja olet vapaa valitsemaan, mitkä valinnat vievät sinua elämässäsi siihen suuntaan, mihin haluat.

Liika stressaaminen kuormittaa elimistöä ja hidastaa painonpudotusta, joten jos huomaat ajatustesi pyörivän jatkuvasti ruokailussa, pyri pysähtymään hetkeksi. Riittää, että teet parhaasi.

Jaa artikkeli

Pudota painoa ruokavaliolla!

8 viikon Startti on suosittu laihdutusruokavalio, jossa syödään tavallista jokaisesta kaupasta löytyvää ruokaa.

Valmista ateriasuunnitelmaa seuraamalla pudotat painoa – ilman liikuntaa.

Koe miten voit päästä ylimääräisistä kiloista eroon pelkästään syömällä ja saada pysyvän muutoksen ulkomuotoon.

8 viikon aikana keskimääräinen painonpudotus osallistujilla on 6,3kg.

Tilaa tänään ja säästä hinnassa 82 € – kampanjahinta päättyy sunnuntaina!

Ennakkoilmoittaudu seuraavaan 8 viikon Starttiin ja saat nämä edut

8 viikon Startti on suosittu painonpudotusruokavalio, jonka avulla pudotetaan painoa täysin ilman liikuntaa.

Seuraava ryhmä aloittaa 21.8. ja nyt kannattaa ennakkoilmoittautua mukaan, sillä….

Päivää
Tuntia
Minuuttia
Sekunttia

Jätä yhteystietosi ennen 27.7. torstaita, sillä sen jälkeen ennakkoilmoittautuminen suljetaan!

Huom! Ilmoittautuminen ei sido sinua mihinkään!

Lisää kirjoituksia tästä aiheesta

Reseptit

Kananugetit ja juuresranskalaiset

Broilerifileet sekä kukkakaalit saa pintaansa currylla-maustetun paneroinnin sekä kylkeensä maukkaat juuresranskalaiset. Voit dippailla nugetit ja ranskikset limen makuiseen jogurttikastikkeeseen.

LUE ARTIKKELI
Reseptit

Punakaalipaistos

Punakaali on värikäs ja siinä on paljon terveyshyötyjä. Punakaalissa on paljon C-vitamiinia, joka vähentää uupumusta ja edistää aineenvaihduntaa. Punakaali sopii mainiosti yhteen päälle murustetun fetan kanssa.

LUE ARTIKKELI

Hae sivulta

Viimeisimmät artikkelit